Algemene voorwaarden
Zorgvrager
Om de positie van de zorgvrager te versterken, zijn de belangrijkste rechten en plichten van zowel cliënt als zorgverlener vastgelegd in de Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst (WGBO). Wanneer een jij als cliënt de hulp van mij als zorgverlener inroept, ontstaat een geneeskundige behandelovereenkomst tussen ons.
We hebben beide een aantal verantwoordelijkheden binnen onze behandelrelatie. Je hebt als zorgvrager een aantal plichten:
- Je dient mij duidelijk en volledig te informeren, zodat ik een goede (werk)diagnose kan stellen en een deskundige behandeling kan geven;
- Je dient zo veel mogelijk met mij samen te werken en binnen redelijke grenzen de adviezen van mij op te volgen.
Je hebt recht op informatie over de behandeling, de gevolgen en risico’s van die behandeling en over eventuele alternatieve behandelingen. Deze informatie moet in begrijpelijke taal gegeven worden, zodat je daarmee een weloverwogen beslissing kan nemen. Je beslist zelf of je al dan niet door mij wordt behandeld. Ik verwijs indien noodzakelijk naar een arts / specialist.
Behandelovereenkomst
Iedere cliënt vult voorafgaand aan de behandeling een digitaal formulier in met gegevens t.b.v. de behandeling. Met het verzenden van dit formulier verklaar je akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden. Hiermee geef je aan dat je hebt gekozen voor behandeling door mij als therapeut. Voor de behandeling van minderjarige kinderen (tot 16 jaar) geldt dat van de gezag dragende ouders / voogden een handtekening op het formulier ter toestemming (behandelovereenkomst) vereist is. Ook geef je met het insturen van het formulier aan dat je de pagina over de Algemene verordening gegevensbescherming van Persoonlijk Herstel gelezen hebt en dat je mij als jouw therapeut toestemming geeft voor het aanleggen en bijhouden van een dossier.
Afspraken
Afspraken die niet nagekomen kunnen worden, dienen ten minste 48 uur van tevoren te worden afgezegd. Indien dit niet gebeurt, kunnen de kosten voor een consult toch in rekening worden gebracht. U ontvangt hiervoor een factuur thuis. Ook wanneer u te laat verschijnt bij een afspraak, waardoor deze in feite verschuift, kunnen hiervoor kosten in rekening gebracht worden.
Betaling
Consulten kunnen direct per IDeal, betaalautomaat of contant worden betaald. Ook kan gekozen worden voor het overmaken van het verschuldigde bedrag. Dit dient dan wel binnen 14 dagen te gebeuren. U krijgt een factuur mee die u kunt indienen bij uw zorgverzekeraar.
De actuele prijslijst
Overschrijding betalingstermijn
Indien de betaling 14 dagen na factuurdatum niet heeft plaatsgevonden, zal er contact met u worden opgenomen. Als het verschuldigde bedrag 5 dagen daarna nog niet is overgemaakt, zal een betalingsherinnering worden gestuurd. Hierbij worden 10 euro administratiekosten extra in rekening gebracht. Als de betaling alsnog uitblijft (28 dagen na factuurdatum), zal de praktijk een incassobureau in schakelen teneinde de betaling alsnog te innen.
Opmerkingen en klachten over een factuur worden alleen in behandeling genomen indien deze binnen 8 dagen na factuurdatum schriftelijk worden ingediend bij de praktijk. Na deze termijn wordt de factuur als tussen partijen juist en vaststaand aangemerkt. Bij bezwaar tegen de betalingsherinnering is het van belang een bewijs van betaling (bijvoorbeeld een kopie afschrift van bank/giro) mee te sturen. Het herhalingsverzoek zal in dat geval ongedaan gemaakt worden.
Contact met arts of specialist
Het spreekt voor zich dat u bij ernstige klachten uw arts of specialist dient te (blijven) raadplegen en dat de aanvullende ondersteuningen niet ter vervanging van uw bestaande reguliere medicatie bedoeld zijn.
Klachtenreglement
Ik doe er alles aan om jou op een goede en respectvolle manier zorg te bieden. Toch kan het voorkomen dat je ergens niet tevreden over bent. Hieronder lees je hoe we samen tot een oplossing kunnen komen en hoe de klachtenprocedure is geregeld.
Je hebt een klacht, wat nu?
Maak de kwestie kenbaar bij mij. Misschien is er sprake van een misverstand en komen we er samen uit als je bespreekt waarover je ontevreden bent of aangeeft wat je anders wilt. Is het moeilijk om je ongenoegen mondeling te uiten? Dan kun je het ook schriftelijk voorleggen. Vaak lost een goed gesprek de onvrede of klacht op. Na ontvangst van jouw klacht krijg je binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging. Ik behandel je klacht zorgvuldig en geef je binnen zes weken een schriftelijke reactie. Als ik meer tijd nodig heb, laat ik je dat op tijd weten. De afhandeling kan dan met maximaal vier weken worden verlengd.
Als we er niet samen uitkomen
Voel je je niet in staat de kwestie met mij te bespreken, laat de situatie dit niet toe of komen we er samen niet uit? Dan kun je kosteloos een onafhankelijke klachtenfunctionaris inschakelen van de organisatie ErIsIetsMisgegaan.nl. Deze klachtenfunctionaris ondersteunt je onder andere bij het formuleren van jouw klacht of onvrede en kan optreden als bemiddelaar.
Je kunt je klacht indienen via het formulier ‘Onvrede melden’ op de website van ErIsIetsMisgegaan.nl. De klachtenfunctionaris neemt vervolgens contact met je op om de klacht te bespreken.
Meer informatie vind je op: https://erisietsmisgegaan.nl/onvrede-melden/
Geschillencommissie: bindende uitspraak
Als de inzet van de klachtenfunctionaris of de wijze waarop jouw onvrede of klacht is afgehandeld voor jou onbevredigend is, kun je je wenden tot de onafhankelijke geschillencommissie van ErIsIetsMisgegaan.nl. Deze geschillencommissie is onafhankelijk en gespecialiseerd in de zorg. Een uitspraak van de geschillencommissie is bindend voor beide partijen.
Een geschil indienen bij de geschillencommissie kost € 50. De geschillencommissie doet binnen zes maanden uitspraak over jouw klacht. De klachtenfunctionaris kan je hierbij ondersteunen.
Contactgegevens praktijk
Persoonlijk Herstel
Troelstraweg 32
3732 TM De Bilt
E-mail: jorgen@persoonlijkherstel.nl
Website: www.persoonlijkherstel.nl
Contactgegevens klachtenfunctionaris en geschillencommissie
ErIsIetsMisgegaan.nl
Website: https://erisietsmisgegaan.nl
Formulier onvrede melden: https://erisietsmisgegaan.nl/onvrede-melden/
Geschillenreglement en procedures: https://erisietsmisgegaan.nl/klachtenregeling/
Slotbepaling
Dit klachtenreglement is in werking getreden op 08-10-2025 en vervangt alle eerdere versies. Het reglement voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).
Privacyverklaring
Privacyverklaring – Praktijk Persoonlijk Herstel
Laatst bijgewerkt: oktober 2025
Persoonlijk Herstel is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring. Verwerking van persoonsgegevens gebeurt op zorgvuldige wijze, in overeenstemming met de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)stellen.
1. Praktijkgegevens
Naam praktijk: Persoonlijk Herstel
Verantwoordelijke: Jørgen Flier
Vestigingsadres: Troelstraweg 32, 3731 TW De Bilt
Website: www.persoonlijkherstel.nl
E-mail: jorgen@persoonlijkherstel.nl
Telefoon: 030 – 237 81 37
2. Doel en grondslag van gegevensverwerking
Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat ik als jouw behandelend therapeut een dossier aanleg. Dit is ook een wettelijke plicht opgelegd door de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO) en de Wkkgz.
Jouw dossier bevat aantekeningen over je gezondheidstoestand en gegevens over uitgevoerde onderzoeken en behandelingen. Ook kunnen in het dossier gegevens worden opgenomen die voor jouw behandeling noodzakelijk zijn en die ik, na jouw expliciete toestemming, heb opgevraagd bij een andere zorgverlener (bijvoorbeeld je huisarts).
Ik verwerk persoonsgegevens uitsluitend voor de volgende doeleinden:
- Het voeren van een cliëntendossier
- Het plannen en uitvoeren van afspraken en behandelingen
- Het geven van passende therapie of begeleiding
- Het voldoen aan wettelijke verplichtingen (Wkkgz, belastingwetgeving)
- Het opstellen en versturen van facturen
- Het informeren van andere zorgverleners (alleen met jouw toestemming)
- Waarneming tijdens mijn afwezigheid
- Geanonimiseerd gebruik tijdens intercollegiale toetsing
Als ik vanwege een andere reden gebruik wil maken van je gegevens, zal ik je eerst informeren en expliciet jouw toestemming vragen.
3. Welke persoonsgegevens worden verwerkt?
Afhankelijk van de behandeling en het contact kunnen de volgende gegevens worden verwerkt:
- Naam, adres, woonplaats (NAW)
- Geboortedatum
- Telefoonnummer en e-mailadres
- Beroep / werksituatie (indien relevant)
- Gezondheidsgegevens (klachten, behandeling, intake)
- Afspraak- en facturatiegegevens
- Verzekeringsgegevens en klantnummer (indien relevant)
Je hebt te allen tijde recht op inzage in jouw cliëntendossier en kunt verzoeken om verwijdering van jouw gegevens, voor zover dat wettelijk is toegestaan.
4. Beveiliging van jouw gegevens
Ik neem passende technische en organisatorische maatregelen om jouw persoonsgegevens te beschermen. Dit betekent onder meer dat ik:
- zorgvuldig omga met persoonlijke en medische gegevens;
- ervoor zorg dat onbevoegden geen toegang hebben tot je gegevens;
- beschik over een wettelijke geheimhoudingsplicht (medisch beroepsgeheim);
- uitsluitend digitale, beveiligde systemen gebruik die voldoen aan de AVG.
5. Gebruik van cliëntsoftware: MijnDiAd
Voor het vastleggen en beheren van cliëntgegevens maak ik gebruik van het beveiligde softwarepakket MijnDiAd. Dit is een elektronisch cliëntendossier- en facturatiesysteem, speciaal ontwikkeld voor therapeuten en zorgverleners.
- Met MijnDiAd is een verwerkersovereenkomst afgesloten.
- De gegevens worden opgeslagen op beveiligde servers binnen de EU.
- MijnDiAd voldoet aan de eisen van de AVG.
Deze informatie wordt ook vermeld in de verwerkersovereenkomst tussen mijn praktijk en MijnDiAd.
6. Delen van gegevens met derden
Ik deel persoonsgegevens uitsluitend met derden wanneer:
- dit nodig is voor de uitvoering van de behandeling (bijv. huisarts, met jouw toestemming);
- dit wettelijk verplicht is;
- jij daar expliciet toestemming voor hebt gegeven.
In alle gevallen weeg ik zorgvuldig jouw privacybelang af.
7. Bewaartermijnen
- Cliëntdossier: 20 jaar (volgens WGBO/Wkkgz)
- Facturatie: 7 jaar (belastingwetgeving)
- Cookies/logdata: conform wettelijke en functionele doeleinden (zie Cookiebeleid)
8. Jouw rechten
Je hebt het recht om:
- Inzage te vragen in jouw gegevens
- Gegevens te laten corrigeren of verwijderen
- Bezwaar te maken tegen verwerking
- Gegevens over te dragen aan een andere zorgverlener
- Een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens
Neem voor uitoefening van deze rechten contact op via de gegevens bovenaan deze verklaring.
9. Privacy op de zorgnota
Op de zorgnota die je ontvangt staan de volgende gegevens:
- Naam, adres en woonplaats
- Klantnummer en/of geboortedatum
- Datum van de behandeling
- Korte omschrijving van de behandeling
- Kosten van het consult
10. Samenwerking met andere organisaties
Met betrekking tot de verwerking van gegevens werk ik samen met:
- MijnDiAd Praktijksoftware (elektronisch cliëntendossier en facturatie)
Met deze organisatie is een verwerkersovereenkomst afgesloten.
11. Cookiebeleid
De website van Persoonlijk Herstel maakt gebruik van cookies.
Wat zijn cookies?
Een cookie is een klein bestand dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door jouw browser op je computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek worden teruggestuurd naar onze servers.
Gebruik van permanente cookies
Met behulp van permanente cookies word je bij een nieuw bezoek herkend. Hierdoor hoef je niet steeds voorkeuren te herhalen. Je kunt permanente cookies verwijderen via je browserinstellingen.
Google Analytics cookies
Via deze website wordt een cookie geplaatst van Google, als deel van de Analytics-dienst.
- IP-adressen worden geanonimiseerd.
- De informatie wordt niet gedeeld met andere Google-diensten.
- Gegevens worden opgeslagen op servers in de VS. Google verklaart zich te houden aan de Europese waarborgen voor gegevensbescherming.
Cookies van sociale media
Op de website kunnen buttons staan van o.a. Facebook en Instagram om pagina’s te delen of te “liken”. Deze werken met code die cookies plaatst. Lees de privacyverklaringen van deze partijen voor meer informatie. De gegevens worden zoveel mogelijk geanonimiseerd.
Facebook Pixel
Daarnaast maak ik gebruik van Facebook-pixels om informatie en advertenties beter af te stemmen op interesses op basis van websitebezoek.
Cookies beheren
Je kunt cookies in- en uitschakelen of verwijderen via je browserinstellingen.
12. Wijzigingen
Deze privacyverklaring kan worden aangepast bij wijzigingen in wetgeving of werkwijze. De meest recente versie is altijd beschikbaar op www.persoonlijkherstel.nl.
Rechten van patiënt en privacy (Rijksoverheid)
Recht op privacy en geheimhouding van medische gegevens (beroepsgeheim)
Disclamer
Natuurgeneeskunde en Pranic Healing zijn niet bedoeld om medicijnen of medische behandelingen te vervangen, maar eerder om ze aan te vullen. Dus ontvang een healing met een open geest en zet voort alle medische behandelingen die je hiervoor en hierna ondergaat.
Naturopathy and Pranic Healing are not intended to replace medications or medical treatments, but rather to complement them. So receive a healing with an open mind and continue all medical treatments you undergo before and after.